Skip navigation

Utilsigtede hændelser

Hjælp os med at lære, hvis noget er gået galt.

Hver dag modtager mange borgere i Vejle Kommune pleje, træning og ordineret behandling fra ansatte i Senior. I langt de fleste tilfælde går det godt, men nogle gange sker der en uheldig hændelse eller en fejl, hvor en borger bliver skadet eller udsat for en risiko for skade.

Du har som borger eller pårørende mulighed for at rapportere en såkaldt utilsigtet hændelse.

I Senior vil vi gerne vide, hvis noget er gået galt for dig eller dine pårørende. På den måde kan vi nemlig lære af hændelsen og undgå at andre borgere bliver udsat for det samme. Det har derfor stor betydning, at du som borger eller pårørende fortæller os, hvis du har oplevet en utilsigtet hændelse.

Du kan rapportere en utilsigtet hændelse her: www.stps.dk
(Følg vejledningen i skemaet)

Utilsigtede hændelser

  • Hvad er en utilsigtet hændelse?
  • Ikke en klagevej
  • Hvorfor skal du rapportere?
  • Hvordan skal du rapportere?
  • Hvad sker der med rapporteringen? 

Find svarene her

 

Denne side er sidst opdateret: 04.01.2017

Kontaktperson

Line Vindal Mikkelsen
Udviklingskonsulent

Tel. 76 81 76 12
E-mail: livmi@vejle.dk