Fjernbetjent Borgerservice

Du kan bruge fjernbetjent Borgerservice i Børkop, Egtved, Give og Jelling.

  • Hvad er Fjernbetjent Borgerservice?

    Ved Fjernbetjent Borgerservice sidder du foran en skærm, der ligner en tv-skærm, og taler med en medarbejder i Borgerservice.

     

    Medarbejderen sidder på Rådhuset i Vejle.

     

    Du kan have en samtale med medarbejderen via skærmen, som om I stod over for hinanden.

     

    Du behøver ikke have nogen viden om computere for at kunne bruge den Fjernbetjente Borgerservice.

     

    Du bliver hjulpet hele vejen,  som om du stod i en almindelig Borgerservice.

  • Hvor finder jeg Fjernbetjent Borgerservice?

    Du finder Fjernbetjent Borgerservice i Børkop, Egtved, Give og Jelling på disse adresser:

    MarKant
    Ågade 6
    7080 Børkop (Indgang ved biblioteket)

    Roberthus
    Tybovej 2
    6040 Egtved

    Huset
    Rådhusbakken 9
    7323 Give

    Byens Hus
    Møllegade 10
    7300 Jelling

  • Hvordan finder jeg ud af at bruge systemet?

    Du skal ikke bruge knapper, telefoner, tastatur eller lignende for at bruge systemet.

     

    Du skal blot trykke, at du vil tale med Borgerservice på den elektroniske stander uden for lokalet med den Fjernbetjente Borgerservice.

     

    Samtidig udskrives en billet med et nummer.

     

    Når det blive din tur til at blive ekspederet, vises nummeret i et display og nummeret kaldes op i højttaleren.

     

    Du kan nu gå ind i lokalet.

     

    Medarbejderen vil komme frem på skærmen og byde dig velkommen, når du træder ind i ekspeditionslokalet.

  • Hvordan kommer jeg ind?

    Den Fjernbetjente Borgerservice kan frit benyttes i bibliotekets åbningstid.

     

    Uden for bibliotekets åbningstid anvender du dit sygesikringsbevis og en kode på samme måde som for at få adgang til biblioteket.

     

    Hvis du ikke er oprettet som låner på biblioteket, skal du henvende dig til biblioteket, som kan hjælpe dig med at blive oprettet til at få adgang til den Fjernbetjente Borgerservice.

  • Kan jeg vise mine papirer til medarbejderen?

    Ja - når du placerer dine papirer på et bestemt sted på bordpladen, kan medarbejderen i Vejle se dine papirer.

    Medarbejderen vil hjælpe dig med dette.

  • Bliver samtalerne optaget?

    I venterummet bliver du filmet af et overvågningskamera.

    Overvågningskameraet er sat op af sikkerhedsmæssige grunde.

    Filmene fra overvågningskameraet opbevares ifølge reglerne fra Datatilsynet.

     

    Samtalen med medarbejderen filmes ikke og der sker heller ikke nogen optagelse af lyden.

  • Hvornår er der åbent i Fjernbetjent Borgerservice?

    Fjernbetjent Borgerservice har åbent:

    Mandag – onsdag kl. 9-15
    Torsdag kl. 9-17
    Fredag kl. 9-14

  • Kan jeg få hjælp til alle borgerserviceopgaver i Fjernbetjent Borgerservice?

    Du kan få hjælp til de fleste borgerserviceområder.

    Du kan dog ikke henvende dig om udstedelse af kørekort og pas, NemID og indrejse.

    Kontakt Borgerservice i Vejle, hvor du kan få hjælp til disse ting.

Sidst opdateret: 10. maj 2017