Læse­ad­gang til Digi­tal Post

Du har mulighed for at tildele andre adgang til på dine vegne at læse den digitale post, som du modtager fra offentlige myndigheder.

Læs mere om læseadgang til Digital Post:

  • Skrevet af borger.dk
  • Anmod om etablering af læseadgang til Digital Post - personer under værgemål

    Her kan du som værge anmode om etablering af læseadgang til Digital Post for personer under værgemål.

  • Giv andre læseadgang til din digitale post

    Du kan give en anden, fx en ægtefælle eller et familiemedlem, adgang til at læse din digitale post. Læseadgang kan være en god løsning for både dig og dine pårørende, hvis du fx ikke selv kan tjekke din digitale post, hvis du gerne vil have, at din ægtefælle også kan se den, eller hvis du som ung gerne vil have, at dine forældre hjælper dig med dine breve fra det offentlige.

    Dog er det vigtigt at huske, at det overordnet er dit ansvar, at den digitale post, der kommer, bliver læst. Du kan selv tildele læseadgangen i Digital Post på borger.dk eller e-boks.dk – eller du kan få hjælp til det i borgerservice.

    Du kan også tildele læseadgang til fx pårørende, hvis du ikke selv har NemID. Her skal du også henvende dig i borgerservice.

    Hvis du er under værgemål, kan din værge anmode om læseadgang til din digitale postkasse under "Anmod om etablering af læseadgang til Digital Post - personer under værgemål".

    Trin-for-trin guide til læseadgang
    Se her en trin-for-trin guide til, hvordan du giver andre læseadgang til din digitale postkasse:
  • Fuldmagt til etablering af læseadgang til person eller virksomhed til Digital Post

    Her kan du hente blanket til fuldmagt, så du kan søge om læseadgang til Digital Post på på vegne af en anden.

Sidst opdateret: 27. april 2017