Her kan du læse mere om, hvordan Digital Post virker, og om hvordan du kan få hjælp til Digital Post.

Digital Post fra offentlige myndigheder er den samme slags breve, som du tidligere  modtog i din fysiske postkasse fra fx kommunen, sygehuset eller Skattestyrelsen.

Nogle private virksomheder, forsikringsselskaber og banker, sender også Digital Post til deres kunder. Det kan bl.a. være  opgørelser eller kontoudtog. 

Digital Post

Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen
  • Hvad er Digital Post?

    Digital Post er navnet på den offentlige digitale postløsning, som gør det muligt for myndigheder (fx kommunen eller sygehuset) at sende dig post sikkert og digitalt til din helt egen digitale postkasse. 

  • Hvordan læser jeg min digitale post?

    Du kan læse din digitale post ved at logge ind på din digitale postkasse på borger.dk eller på e-boks.dk – alt efter hvad du foretrækker.

    Du skal bruge dit NemID, når du logger ind. 

    • For at læse din digitale post på borger.dk, skal du enten klikke på Digital Post-ikonet eller gå direkte til log-ind via www.post.borger.dk. 
    • For at læse din digitale post på e-Boks.dk, skal du gå til siden www.e-Boks.dk og her klikke på 'Log på privat'. 

    Læs mere om NemID

  • Hvilke tekniske krav er der til Digital Post?

    For at kunne læse din digitale post via Digital Post på borger.dk, skal din browser være sat op til at acceptere cookies fra e-Boks.

  • Digital Post in other languages

    To read more about Digital Post, please visit lifeindenmark.

    You can also contact your local citizen service centre -borgerservice- to get help using Digital Post or to become exempt from receiving Digital Post.

Skrevet af borger.dk
  • Få hjælp til Digital Post og brug af internettet

    Hvis du har brug for hjælp til at lære om Digital Post fra det offentlige, er der hjælp at hente på din lokale borgerservice og dit lokale bibliotek, hvor personalet står klar til at hjælpe og guide dig. 

    Hvis du har brug for hjælp til at lære internettet at kende, kan du kontakte: Dit lokale bibliotek, Ældre Sagen, Danske Seniorer, Telecentre-Danmark, din lokale aftenskole (AOF, DOF, FOF, LOF, NETOP), Faglige Seniorer eller –  hvis du bor i en almen boligafdeling med et boligsocialt projekt – den boligsociale projektleder.

    OBS: Digital Post understøttes ikke af browseren Internet Explorer 8 på borger.dk. Det skyldes, at JavaScript ikke fungerer tilfredsstillende i browseren. Det er derfor vigtigt at opdatere din browser til en nyere version end Internet Explorer 8. Også af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler Digitaliseringsstyrelsen at udskifte Internet Explorer 8 med en anden browser. Microsoft stoppede nemlig al support og udsendelse af sikkerhedsopdateringer vedr. browseren pr. 12. januar 2016. De manglende sikkerhedsopdateringer betyder, at du som bruger vil være langt mere sårbar i forhold til virus og hackerangreb.

    Der er ingen udgifter forbundet med at skifte til en anden browser end Internet Explorer 8. Der findes mange gode alternativer, som f.eks. Google Chrome, Mozilla Firefox eller nyere versioner af Microsoft Internet Explorer. Du kan hente gratis browsere ved at gå ind på de forskellige udbyderes hjemmesider.

    Har du tekniske problemer med postkassen?

    Hvis du har problemer med din digitale post, kan du ringe til e-Boks brugersupport på telefon 82 30 32 31 (alle dage kl. 9-20, helligdage kl. 10-15) eller til Digital Post support på 70 10 18 81 (mandag-torsdag kl. 8-20, fredag kl. 8-18).

  • Vejledninger, film og guide

    Vejledninger

    Se her vejledninger til print eller skærmoptagelser, der hjælper dig med Digital Post på borger.dk.

    Til print
    Skærmoptagelse (åbner i YouTube):
    Film
    Guide
    Brug en guide, der hjælper dig med at finde ud af at læse din digitale post. I guiden besvarer du 5-6 korte spørgsmål om fx NemID. Til slut får du en handlingsliste – specifikt til dig.
    Demomiljø

    Prøv og lær alle de centrale funktioner i en demoversion af Digital Post, uden at logge ind med dit eget NemID.

Sidst opdateret: