Haveaffald

Du kan få hentet haveaffald 13 gange om året, hvis du er tilmeldt ordningen.

Det er en frivillig ordning, og det betyder, at du bruger din eksisterende beholder, eller køber en ny af os, og tilmelder din ejendom til ordningen. Du betaler altså kun for at få hentet haveaffald, hvis du er tilmeldt.

Du kan kun tilmelde en adresse, hvis du er ejer af ejendommen. Bor du til leje, skal du snakke med din udlejer eller boligforening, hvis du gerne vil tilmeldes.

Du kan tilmelde dig afhentning af haveaffald, samt bestille en beholder i vores selvbetjening AffaldOnline. Der er også her, du kan give os besked, hvis du ikke har fået tømt din havebeholder som forventet. 

  • Kan jeg aflevere haveaffald i klare sække?

    Nej, haveaffaldet skal enten være i en beholder eller bundtes. Hvert bundt må være op til 1 m langt.

  • Skal jeg bruge en bestemt beholder til haveaffald?

    Det skal være en grøn beholder, men der ud over er der ikke nogen krav. Så har du en gammel grøn beholder stående, må du gerne bruge den i stedet for at købe en ny.

  • Hvilken størrelse beholder kan jeg få?

    Du kan købe en beholder til haveaffald i enten 240 l eller 660 l.

    Du finder alle vores priser her.

  • Hvor skal jeg placere min beholder på tømmedagen?

    Du skal sætte din beholder ud til skel senest kl. 6, den dag beholder skal tømmes. 

    Hvis du ønsker at få hentet din beholder inde på din grund, er der nogen bestemte forhold, der skal være opfyldt. 

    Læs mere om standpladsafhentning

  • Kan jeg få hentet haveaffald ved mit sommerhus?

    Ja, det kan du godt.

    Læs mere om afhentning af affald ved sommerhuse

  • Kan jeg tilmelde mere end en beholder?

    Ja, det kan du sagtens. Du betaler pr. beholder, som du har tilmeldt. 

Kontakt AffaldGenbrug

Vestre Engvej 70, 7100 Vejle
Tlf. 76 81 28 00
  • Telefontid
  • Mandag-torsdag 8-15.00
  • Fredag 8-14

E-mail: affaldgenbrug@vejle.dk

  • Fremmøde
  • Mandag-torsdag 8-15.30
  • Fredag 8-15

Sidst opdateret: 31. marts 2017