Antallet af smittede med corona stiger - læs bl.a. om nye restriktioner til og med 2. januar. Testcenter åbnet i Vejle


Læs mere her - Information about coronavirus/Covid19

Bestil NemID

NemID er din adgang til både offentlig og privat selvbetjening på internettet. Det består af et brugernavn, en adgangskode og et nøglekort.

Med NemID kan du betjene dig selv på kommunens hjemmeside, læse din Digitale Post, hente din årsopgørelse fra SKAT, gå på din netbank og mange andre ting. 

Bestil NemID 

Du kan bestille NemID, når du er fyldt 15 år.

Uanset om du bestiller det online eller får hjælp i Borgerservice skal du bruge dit kørekort eller pas som legitimation. 

Du får automatisk et nyt kort

Når du har cirka 20 nøgler tilbage på dit nøglekort, sender NemID automatisk et nyt nøglekort til dig med posten. 

Har du mistet dit kort eller glemt din adgangskode?

Hvis du har mistet dit kort skal du spærre dit NemID og derefter bestille et nyt kort. 

Har du glemt din adgangskode skal du bestille en ny midlertidig kode til dit NemID

 

NemID nøgleapp

Med dit NemID nøglekort kan du hente en "nøgleapp" til din smartphone eller tablet. Med NemID nøgleapp'en kan du nemt og enkelt bruge dit NemID direkte fra din smartphone eller tablet - uden at have dit nøglekort ved hånden.

Behold det fysiske nøglekort

Husk at beholde det fysiske nøglekort, selvom du har hentet og kun bruger nøgleapp'en. Du får nemlig brug for dit fysiske kort, hvis du får ny telefon eller tablet.  

 

Har du brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp  til at bestille NemID, kan du møde personligt op i Borgerservice, hvis du har bestilt tid.

Her kan du få hjælp til at:
• oprette et nyt NemID
• udlevere en midlertidig adgangskode
• udlevere nøglekort
• spærre dit NemID.

Husk medbringe gyldigt kørekort, pas eller anden gyldig legitimation til NemID, hvis du møder op i Borgerservice  

Er du tilflytter til Danmark?

Hvis du for nyligt er flyttet til Danmark og skal have NemID skal du være opmærksom på følgende:

  • Hvis du ikke taler dansk eller engelsk, så tag en anden med

    Hvis du ikke taler dansk eller engelsk, skal du tage en person med, som kan oversætte for dig.

    Ellers kan vi ikke udstede NemID til dig.

  • Tag et vidne med, hvis du lige er kommet til Danmark

    Hvis du er ny i Danmark, kan vi ikke stille dig dækkende spørgsmål, så du kan få udstedt NemID.

    Du skal derfor medbringe en person, som kender dig, og som kan bekræfte, hvem du er.

    Personen skal have et dansk cpr-nummer og medbringe gyldig billedlegitimation. Hvis han/hun har et NemID (som har været aktivt i mindst 30 dage), skal det også medbringes.

  • Husk den rigtige legitimation

    Hvis du henvender dig i Borgerservice for at få NemID, er det vigtigt, at du har den rigtige legitimation med.

    Læs mere om kravene til legitimation her.

Kontakt Digital post og NemID

Skolegade 1, 7100 Vejle
Tlf. 76 81 01 74
  • Telefontid
  • mandag - onsdag 8 - 15
  • torsdag 8 - 17
  • fredag 8 - 14

E-mail: borgerservice@vejle.dk

Brug Digital Post, hvis du sender personlige oplysninger.

  • Fremmøde
  • mandag - onsdag 9 - 15
  • torsdag 9 - 17
  • fredag 9 - 14

Sidst opdateret: 23. oktober 2020