17. februar kl. 4: Oversvømmelser overstået

Næsten alle veje farbare inden morgentrafikken. Containere stilles op til brugte sandsække.
Læs mere

Søg tilskud til vedligeholdelse af lokaler

Alle godkendte folkeoplysende foreninger i Vejle Kommune kan søge om lokaletilskud til vedligehold af egne og lejede lokaler.

Du skal

  1. bruge adressen på faciliteten
  2. bruge datoen for, hvornår arbejdet forventes at blive gennemført
  3. bruge en beskrivelse af arbejdet
  4. bruge et budget for arbejdet
  5. vedhæfte tilbud, som I har indhentet
  6. vedhæfte seneste budget
  7. vide om I har søgt tilskud andre steder fra og i så fald, hvor meget I har fået i tilskud

Sådan gør du

  1. Udfyld oplysninger om ansøger
  2. Udfylde oplysninger om arbejdet
  3. Send ansøgning
Søg tilskud til vedligeholdelse af lokaler
  • Ofte stillede spørgsmål

  • Hvornår skal vi søge?

    I kan søge løbende.

    Ansøgninger under 15.000 kr. behandler vi i forvaltningen løbende.

    Ansøgninger over 15.000 kr. behandler Folkeoplysningsudvalget 6 gange årligt.

    Frister i 2020:

    • 27. januar - møde 20. februar
    • 23. marts - møde 16. april
    • 18. maj - 11. juni
    • 5. august - møde 27. august
    • 28. september - møde 22. oktober
    • 19. november - møde 10. december
  • Hvem kan søge?

    Alle godkendte folkeoplysende foreninger med egne eller lejede lokaler, hvor vedligehold afholdes af foreningen, kan søge om lokaletilskud til vedligehold af lokaler.

  • Hvad kan vi søge til?
    • Reparationer og vedligehold af bygning/lokale
    • Reparation og udskiftning af værktøj
    • Skorstensfejning
    • Materialeindkøb til vedligehold
    • Renovering af kloakrør (indendørs)
    • Reparation og vedligeholdelse af radiatorer, el og vandrør
  • Hvad kan vi ikke søge til?
    • Nyanskaffelser - medmindre det kan dokumenteres, at en reparation er dyrere
    • Frivillig arbejdskraft til vedligeholdelse
    • Udendørs arealer, herunder el, opkridtning, græsslåning mv.
    • Haveredskaber
    • Kontorartikler og computere
    • Inventar, møbler, rekvisitter og udstyr
    • Snerydning
    • Træfældning
    • Vedligeholdelse af tilkørselsvej og p-plads
    • Udgifter til tilsyn med udendørsanlæg
    • Røgalarmer
    • Gebyr ved for sen indbetaling
  • Hvor meget kan vi få i tilskud?

    Tilskuddets størrelse vil bero på en konkret vurdering - bl.a. med udgangspunkt i foreningens økonomi, mulighed for egenfinasiering og tidligere bevilget tilskud til vedligehold.

    Som udgangspunkt vil tilskuddet være 75 % af udgiften.

  • Hvordan får vi udbetalt tilskuddet?

    Tilskuddet udbetales til foreningens NemKonto via CVR-nummer.

  • Hvad skal vi indsende som dokumentation?
    • Faktura/kvittering
    • Kontoudsnit/betalingsoversigt

    Det er vigtigt, at I indsender begge dele.

    Der skal stå, hvad udgiften er til - til hvilket formål og dokumentation, hvor betalingen fremgår.

Sidst opdateret: 07. januar 2020