Antallet af smittede med corona stiger - læs bl.a. om test og nye restriktioner


Læs mere her - Information about coronavirus/Covid19

Få markedsføringsmateriale til din forening

Jo mere omtale jo bedre. Vi står for den overordnede indsats, men vi når langt længere ud, hvis I også spreder budskabet. For at gøre det nemt har vi på denne side samlet skabeloner, som I fint kan benytte i foreningerne og aftenskolerne.

Det gør en stor forskel, hvis I som forening er med til at synliggøre "Vil du med?"-kampagnen, så vi får spredt budskabet bedst muligt. 

Sådan kommer I nemt i gang:

For at gøre det så nemt for jer som muligt at fortælle om kampagnen har vi forberedt forskellige opslag og gode råd, som I i foreningen kan bruge på jeres egne platforme og i kommunikationen ud til jeres medlemmer.

Opslag og billeder til jeres Facebook og Instagram

Nedenstående opslag er tænkt som inspiration til jer i foreningerne eller aftenskolerne.

I kan vælge at bruge opslag og billeder, med ganske få rettelser tilpasset jeres organisation – eller I kan vælge blot at lade jer inspirere.

Tilføj gerne emojis til opslaget for bedre blikfang. Se evt. screendump af opslag nederst under hvert opslag, så kan I se hvordan vi har brugt emojis. 

I må meget gerne tagge @Vejlekommune og DGI Sydøstjylland (@sydoestjylland) og #bevægdigforlivet i jeres opslag. 

 

  • Facebook - opslag 1

    Tekst til opslag: 

    Mange siger ja, når de bliver inviteret med til en aktivitet
    Du er den bedste til at anbefale vores aktivitet og med en invitation fra dig, bliver det mere trygt at starte i vores forening.

    "Vil du med?"-kampagnen har lavet chokobarer, vi kan bruge til at invitere nye ind i vores fællesskab. Og vi har selvfølgelig valgt at bakke op

    D. xxx henter vi xxx chokobarer og opfordrer jer alle til at bruge chokobaren som invitation til en ven, en kollega eller bekendt.
    INDSÆT HVAD FORENINGEN GØR

    Bag kampagnen står Vejle Idrætsråd, Folkeoplysningsrådet, Vejle Kommune og DGI Sydøstjylland.

    #bevægdigforlivet

    Billede:

    Gem billedet på din computer eller telefon og læg det på sammen med opslaget

    Hent billede til opslag 1 

    Highfive efter træning. Billede til foreningers Facebook side til opslag i forbindelse med Vil du med-kampagnen

    Tryk på billedet for at se opslaget sat op med emojis :-)

    Highfives efter træning. Screendump af Facebook opslag 1 for Vil du med kampagnen

  • Facebook - opslag 2

    Tekst til opslag:

    Din indsats er vigtig
    - for fællesskabet og for at vi får flere med

    Mange siger ja, hvis de bliver inviteret med til en aktivitet

    Derfor tilbyder "Vil du med?"-kampagnen vores forening gratis chokobarer, som vi kan bruge som invitationer til at få flere med i vores fællesskab.

    Chokobaren modtager du næste gang, du kommer. Her får du også 5 gode råd til hvordan, du kan invitere en ven med.

    Så tag en ven med - vi glæder os til at byde velkommen

    Bag kampagnen står Vejle Idrætsråd, Folkeoplysningsudvalget,
    Vejle Kommune og DGI Sydøstjylland.

    #bevægdigforlivet

    ​Billede:

    Gem billedet på din computer eller telefon og læg det på sammen med opslaget

    Hent billede til opslag 2

    4 piger med armene om hinanden og hænderne i vejret. Billede til foreningers Facebook side til opslag i forbindelse med Vil du med-kampagnen med teksten "Tag en ven med"

    Tryk på billedet for at se opslaget sat op med emojis :-)

    Screendump af Facebook opslag 2 til Vil du med-kampagne

     

  • Facebook - opslag 3

    Tekst til opslag:

    Har du inviteret en ven ?

    Husk at bruge "Vil du med" - chokobaren når du inviterer en ven, kollega eller bekendt med til vores aktivitet.

    Alternativt kan du invitere ved at tagge personen her i opslaget

    #bevægdigforlivet

    Billede:

    Gem billedet på din computer eller telefon og læg det på sammen med opslaget

    Hent billede til opslag 3

    2 kvinder og 2 piger, der sidder og lytter. Billede til foreningers Facebook side til opslag i forbindelse med Vil du med-kampagnen med teksten "Vil du med?"

    Tryk på billedet for at se opslaget sat op med emojis :-)

    Screendump af Facebook opslag 3 til Vil du med-kampagne

  • Facebook - opslag 4

    Tekst til opslag

    Brug de 5 gode råd, når du inviterer din ven med til træning

    1. Brug "Vil du med?"-chokobaren til at skabe kontakt
    2. Aftal at følges ad første gang eller aftal et mødested. Fortæl om parkering, hvad din ven skal have på eller om man skal medbringe noget særligt. Så er opstarten allerede blevet mere tryg
    3. Fortæl dit hold og din træner, at du har en ven med, så alle kan byde personen godt velkommen
    4. Følg op på oplevelsen med "Fedt, at du kom!" eller "Ses vi igen næste gang?". Gør det mens den gode oplevelse stadig sidder i kroppen
    5. Tilbyd hjælp med tilmelding eller fortæl hvordan det fungerer

    Vi glæder os til at byde din ven velkommen

    #bevægdigforlivet

    Billede:

    Gem billedet på din computer eller telefon og læg det på sammen med opslaget

    Hent billede til opslag 4

    Chokobar som en invitation til din ven eller kollega. Baren er pakket flot ind i en grøn lille æske med "vil du med?" skrevet på.

  • Instagram

    I kan her finde billederne, vi har brugt til de forskellige opslag på Facebook, men her tilpasset formatet på Instagram.

    I kan hente inspiration til tekst i Facebook-opslagene.

    Hent Instagram billede 1

    Hent Instagram billede 2

    Hent Instagram billede 3

    Hashtags (#)

    Vi har samlet en række hastags(#) I kan bruge på instagram. Listen er tænkt som inspiration, det er ikke sikkert alle er relevante for jer. 

    #bevægdigforlivet
    #vildumed
    #venskab
    #livsstil
    #samvær
    #fællesskab
    #sætglædenispil
    #udvikling
    #aktivlivsstil
    #livsstilsændring
    #træning
    #bevægelse
    #foreningsliv
    #aftenskole
    #>NAVN PÅ JERES FORENING/AFTENSKOLE<
    #>SPORTSGREN<
    #alttæller

  • Coverbilleder til Facebook

    Gem billedet på din computer eller telefon og brug det som coverbillede på toppen af din Facebookside eller Facebook-begivenhed

     

    Hent coverbillede til toppen af din Facebookside

    Hent coverbillede til Facebook-begivenhed

Det gør vi: 

Vi vil markedsføre og omtale kampagnen både via egne kanaler og i pressen. Medievalget vil veksle og supplere hinanden.

Vi vil bl.a. bruge

  • Conventus til alle foreninger 
  • pressen 
  • sociale medier som f.eks. Facebook og Instagram 
  • vores hjemmeside vejle.dk

 

Sidst opdateret: 16. september 2020