Tilbud til dig, der er eliteudøver

Som eliteidrætsudøver har du mulighed for fysioterapi, ernæringsvejledning og mentaltræning. EliteVejle samarbejder med FysioDanmark Vejle og ernæringsvejleder Mia Sørensen.

  • EliteVejle tilbyder idrætstalenterne:

  • Fysioterapi

    Sportsskader kommer altid ubelejligt og forhindrer ofte de uheldige atleter i at indfri deres drømme og ambitioner.

    EliteVejle samarbejder med FysioDanmark Vejle om skadesforebyggende træning. Og hvis skaden sker, får FysioDanmark Vejle dig hurtigere og bedre gennem skadeforløbene og tilbage på banen.

    EliteVejle har 10 timer ugentligt tilknyttet fysioterapeut Kristian Birk, der er indehaver af FysioDanmark Vejle. Kristian Birk kommer rundt i klubberne og er i dialog med udøvere, trænere, ledere og forældre om de skadesforebyggende elementer. Herudover følger morgentræningen i eliteidrætsklasserne og foretager test og screening af de bedste atleter i klubberne.

    FysioDanmark Vejle er en moderne idrætsklinik og samtidig en af Vejles førende idrætsklinikker, som råder over mange kompetencer. Samarbejdet er til gavn for eliteklubberne og giver endnu bedre vilkår for atleterne.

  • Kostvejledning

    Det er nødvendigt at bruge mange timer på at træne, hvis du gerne vil være blandt de bedste til din sport – eller måske den bedste!

    Din træning foregår også gennem MUNDEN

    Træning er ikke bare træning. Det er en kombination af træning, restitution, kost, søvn og samvær med andre, der giver dig optimal energi. Når du har god energi, har du alle forudsætninger for at træne godt. Når du kommer ind i et positiv ”drive”, og du er fokuseret på, hvad der kan hjælpe dig uden for træningen også, begynder du virkelig at kunne mærke forskellen.

    Sund varieret kost hænger sammen med din træning

    Som sportsudøver har du brug for at få mange sunde måltider fordelt jævnt over hele dagen. På den måde øger du dit udbytte af hvert træningspas. Du skal spise regelmæssigt - gerne hver 3. time – for at opretholde et stabilt blodsukker. Springer du et måltid over, eller måske indtager noget der ikke er så hensigtsmæssigt, vil dit blodsukker få sig en rutsjetur først op og så ned.

    Når det sker, påvirkes dit humør måske, men i hvert fald har det en indflydelse på dit energiniveau, og du skal dermed bruge flere kræfter til din træning.

    Det handler om at forebygge, og det kan du gøre gennem en sund og varieret kost med gode næringsstoffer. De sunde vaner skal ind under ”huden”, så du føler glæde ved den kost, som giver dig det absolut bedste i forhold til din træning.

  • Mentaltræning

    EliteVejle tilbyder sportspsykolog.

Sidst opdateret: 14. juni 2017