Digital Post og NemID for virksomheder
Hvis du har en virksomhed eller en forening med CVR-nr. , skal du have en postkasse til Digital Post fra det offentlige.
Alle virksomheder og foreninger skal have en digital postkasse for at modtage post fra offentlige myndigheder. Det kan f.eks. være meddelelser om sygedagpenge, straffeattester, indkaldelse til bilsyn, støtte fra kommunen og rykkere for årsregnskaber.
Den digitale postkasse har samme juridiske status som en fysisk postkasse. Det vil sige, at virksomheder er forpligtet til at orientere sig i de meddelelser, som det offentlige sender digitalt, på lige fod med trykte breve.
-
-
Virk.dk´s hjælpeunivers Virk.dk har udviklet deres eget hjælpeunivers om Digital Post og NemID for virksomheder.
-
Få hjælp til NemId og Digital Post på biblioteket Ring eller skriv til:
vejlebib@vejlebib.dk
Tlf. 76 81 32 00 -
Support til Digital Post - Virk.dk Har du spørgsmål om brugen af Digital Post løsningen?
-
Spørgsmål om NemID medarbejdersignatur Har du spørgsmål om NemID medarbejdersignatur? Så kontakt supporten ved Nets DanID.
Bemærk, at supporten er for virksomheder med en aftale om support.
Uden supportaftale vil virksomheden blive opkrævet kr. 250 ekskl. moms pr. opkald.
-
Fritagelse for Digital post - virksomheder Det er muligt at blive fritaget fra Digital Post, hvis virksomheden ikke kan få en bredbåndsforbindelse på 512 k/bit.
Det er også muligt at blive fritaget for Digital Post, hvis virksomhedens ejer eller ledelsesmedlem er indsat i fængsel uden adgang til computer med internetforbindelse, eller hvis vedkommende pga. handicap ikke kan anvende en computer.
I begge tilfælde gælder fritagelsen kun, hvis ingen andre i virksomheden kan modtage Digital Post.
Du skal kontakte Erhvervsstyrelsen, hvis du vil anmode om fritagelse pga. handicap eller fængsel.
-
Faktaark om Digital post for virksomheder Få et hurtigt overblik over de centrale dele af digital post for virksomheder - velegnet til udskrivning.