Søg Kulturpuljen (10.000 kr. og derover)

Kulturpuljen giver tilskud til arrangementer inden for musik, film, teater, kunst, idræt og kultur. Hvis du søger Kulturpuljen om 10.000 kr. eller derover, bliver din ansøgning behandlet i Kultur- og Idrætsudvalget.

Du skal

  1. læse kriterierne for at søge Kulturpuljen. Find dem længere nede på siden.
  2. scrolle igennem de ofte stillede spørgsmål som er listet nedenfor
  3. vedhæfte foreningens vedtægter
  4. vedhæfte foreningens seneste årsregnskab og seneste måneds kontoudtog, så vi kan se, hvor mange penge foreningen aktuelt har på kontoen. Et printscreen af saldo i netbank er nok.

Sådan gør du

  1. Udfyld dine oplysninger
  2. Vedhæft de filer, vi beder om
  3. Send ansøgning
Søg Kulturpuljen

Filer til download

  • Ofte stillede spørgsmål

  • Hvem kan søge Kulturpuljen?

    Typisk vil ansøger være en godkendt forening eller en organisation, men vi vurderer ansøgningerne individuelt.

  • Hvad kan jeg søge om støtte til?

    Du kan søge om enten tilskud eller underskudsgaranti til arrangementer inden for musik, film, teater, kunst, idræt og kultur.

  • Hvad er en underskudsgaranti?

    En underskudsgaranti er en garanti for, at Kulturpuljen dækker et eventuelt underskud på arrangementet. Vi udbetaler kun garantien, hvis arrangementet giver underskud og du må derfor ikke forveksle det med et tilskud.

    Eksempel:

    Du har søgt Kulturpuljen om en underskudsgaranti på 5.000 kr.

    • Hvis dit arrangement giver et underskud på 1.000 kr., vil du få udbetalt 1.000 kr. 
    • Hvis dit arrangement giver overskud, får du ikke udbetalt noget.
    • Hvis dit arrangement giver et underskud på 10.000 kr., får du kun udbetalt de 5.000 kr., du har søgt om. 


    Hvis udbetalingen af underskudsgarantien ikke bliver aktuel, skal du sende en mail til os, hvor du gør opmærksom på det.

  • Hvornår er der frist for at søge?

    Du kan søge Kulturpuljen 4 gange om året:

    1. marts (svar 9. april)

    1. maj (behandles 28. maj)

    1. september (svar 1. oktober)

    1. december (svar i midten af januar 2020)

    Det er Kultur- og Idrætsudvalget, der behandler ansøgningerne på førstkommende udvalgsmøde efter ansøgningsfristen.

     

  • Kan jeg komme til at overskrive den ansøgning, jeg har sendt?

    Ja, hvis du laver endnu en ansøgning med samme brugernavn inden for samme ansøgningsperiode, så sletter du den ansøgning, som du allerede har lavet.

  • Kan jeg søge til flere arrangementer i samme ansøgning?

    Ja, du har 2 muligheder. Enten kan du blot sørge for at beskrive de 2 arrangementer særskilt og sørge for at præsentere arrangementerne med hvert deres budget. Alternativt kan du benytte funktionen "Tilføj ansøgning" nederst i ansøgningsskemaet og derefter beskrive det andet arrangement.

  • Hvordan ved jeg, om min ansøgning er kommet frem?

    Har du sendt din ansøgning via det elektroniske system, vil du automatisk modtage en bekræftelse på e-mail.

  • Hvem vurderer min ansøgning?

    Når du søger Kulturpuljen om 10.000 kr. eller derover, bliver din ansøgning behandlet i Kultur- og Idrætsudvalget.

     

     

  • Hvornår ved jeg, om jeg har fået støtte?

    Du får svar samme dag, som Kultur- og Idrætsudvalget behandler din ansøgning. Se kalender for Kultur- og Idrætsudvalget.

  • Hvornår udløber støtten?

    Hvis du har fået støtte fra Kulturpuljen, er den gældende i det år, hvor du holder dit arrangement. Hvis du overskrider tidsfristen, annullerer vi tilskuddet, og du skal derfor sende en ny ansøgning til Kulturpuljen. Det er også muligt at anmode om, at få støtten overført til det følgende år.

  • Hvordan bliver støtten udbetalt?

    Udbetaling af tilskud:

    Senest to måneder efter arrangementet har fundet sted, skal du indsende et regnskab. Først efter vi har modtaget regnskabet, vil pengene blive udbetalt. Hvis pengene skal udbetales tidligere, skal I sende en mail til os med en begrundelse.

    Udbetaling af underskudsgaranti:

    Vi udbetaler underskudsgarantien til foreningen via CVR-nr., når I har sendt et regnskab for arrangementet. Hvis udbetalingen af underskudsgarantien ikke bliver aktuel, skal I sende en mail til os, hvor I gør opmærksom på det.

  • Skal jeg sende vores kontonummer for at modtage støtten?

    Nej. Når vi modtager jeres ansøgning, får vi samtidig jeres CVR-nr., som er tilknyttet foreningens NEM-konto.

  • Bliver der foretaget stikprøvekontrol?

    Vi tager løbende stikprøver af de regnskaber, som sendes til Kulturpuljen. Husk derfor altid at gemme kvitteringer for de udgifter, der har været i forbindelse med dit arrangement. 

  • Hvad skal jeg huske efter arrangementet?
    • Du skal huske at sende et regnskab til forvaltningen senest 2 måneder efter den dato, hvor arrangementet er blevet holdt. Ellers kan bevillingen bliver annulleret. 
    • Hvis du har søgt om en underskudsgaranti, som du ikke får brug for, skal du sende en mail til os, hvor du gør opmærksom på det.

     

  • Skal jeg bruge Vejle Kommunes logo?

    Ja. Du skal bruge Vejle Kommunes logo på trykte materialer, hjemmesider mv. Vi sender logoet til dig, når du får besked om støtten.

  • Kan jeg lave tilføjelser/rettelser i den elektroniske ansøgning, efter at den er sendt?

    Ja, frem til ansøgningsfristen kan du lave tilføjelser/rettelser i den elektroniske ansøgning. Du skal følge det link og bruge den adgangskode, som du automatisk har modtaget pr. mail, da ansøgningen blev sendt. Hvis du har mistet koden, kan du kontakte os og så får du tilsendt en ny kode. Når du har logget på, kan du lave ændringer i ansøgningen. Ønsker du at indsende mere end 1 ansøgning fra samme brugernavn inden for samme ansøgningsrunde, skal du benytte funktionen "Tilføj ansøgning" nederst i ansøgningsskemaet.

Sidst opdateret: 25. januar 2019