Kulturpuljen giver tilskud til arrangementer inden for musik, film, teater, kunst, idræt og kultur. Hvis du søger under 10.000 kr. fra Kulturpuljen, skal din ansøgning ikke i Kultur- og Idrætsudvalget, og du kan derfor søge løbende. Hvis du sender en ansøgning i løbet af juli på under 10.000 kr., behandler vi den i starter af august.

Du skal

  1. læse kriterierne for at søge Kulturpuljen. Find dem længere nede på siden
  2. scrolle igennem de ofte stillede spørgsmål som er listet nedenfor
  3. sende foreningens vedtægter til os, hvis de ikke tidligere er sendt

Sådan gør du

  1. Udfyld dine oplysninger
  2. Vedhæft foreningens vedtægter, hvis de ikke tidligere sendt
  3. Send ansøgning

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvem kan søge Kulturpuljen?

    Typisk vil ansøger være en godkendt forening eller en organisation, men vi vurderer ansøgningerne individuelt.

  • Hvad kan jeg søge om støtte til?

    Du kan søge om enten tilskud eller underskudsgaranti til arrangementer inden for musik, film, teater, kunst, idræt og kultur.

  • Hvad er en underskudsgaranti?

    En underskudsgaranti er en garanti for, at Kulturpuljen dækker et eventuelt underskud på arrangementet. Vi udbetaler kun garantien, hvis arrangementet giver underskud og du må derfor ikke forveksle det med et tilskud.

    Eksempel:

    Du har søgt Kulturpuljen om en underskudsgaranti på 5.000 kr.

    • Hvis dit arrangement giver et underskud på 1.000 kr., vil du få udbetalt 1.000 kr. 
    • Hvis dit arrangement giver overskud, får du ikke udbetalt noget.
    • Hvis dit arrangement giver et underskud på 10.000 kr., får du kun udbetalt de 5.000 kr., du har søgt om. 


    Hvis udbetalingen af underskudsgarantien ikke bliver aktuel, skal du sende en mail til os, hvor du gør opmærksom på det.

  • Hvornår er der frist for at søge?

    Når du søger om under 10.000 kr., bliver din ansøgning behandlet løbende. Du skal have sendt ansøgningen, inden dit arrangement har fundet sted.

  • Kan jeg komme til at overskrive den ansøgning, jeg har sendt?

    Ja, hvis du laver endnu en ansøgning med samme brugernavn inden for samme ansøgningsperiode, så sletter du den ansøgning, som du allerede har lavet.

  • Kan jeg søge til flere arrangementer i samme ansøgning?

    Ja, du har 2 muligheder. Enten kan du blot sørge for at beskrive de 2 arrangementer særskilt og sørge for at præsentere arrangementerne med hvert deres budget. Alternativt kan du benytte funktionen "Tilføj ansøgning" nederst i ansøgningsskemaet og derefter beskrive det andet arrangement.

  • Hvordan ved jeg, om min ansøgning er kommet frem?

    Har du sendt din ansøgning via det elektroniske system, vil du automatisk modtage en bekræftelse på e-mail. 

  • Hvem vurderer min ansøgning?

    Når du søger Kulturpuljen om mindre end 10.000 kr., behandler vi din ansøgning administrativt. Det betyder, at den ikke bliver behandlet i Kultur- og Idrætsudvalget.

  • Hvornår ved jeg, om jeg har fået støtte?

    Du kan forvente svar inden for 14 dage, efter vi har modtaget din ansøgning. Vi sender svaret via e-mail.

  • Hvornår udløber støtten?

    Hvis du har fået støtte fra Kulturpuljen, er den gældende i det år, hvor du holder dit arrangement. Hvis du overskrider tidsfristen, annullerer vi tilskuddet, og du skal derfor sende en ny ansøgning til Kulturpuljen. Det er også muligt at anmode om, at få støtten overført til det følgende år.

  • Hvordan bliver støtten udbetalt?

    Udbetaling af tilskud:

    Efter arrangementet har fundet sted, skal du underskrive og indsende en tro og love-erklæring på, at pengene er brugt til det, der blev søgt om. Først efter en tro og love-erklæring er indsendt, bliver pengene udbetalt. Erklæringen modtager du, når du får besked, om du har fået tilskud eller afslag. Vi udbetaler som udgangspunkt dit tilskud efter arrangementet har fundet sted. Hvis pengene skal udbetales tidligere, skal I sende en mail til os med en begrundelse.

    Udbetaling af underskudsgaranti: 

    Vi udbetaler underskudsgarantien til foreningen via CVR-nr., når I har sendt et regnskab for arrangementet. Hvis udbetalingen af underskudsgarantien ikke bliver aktuel, skal I sende en mail til os, hvor I gør opmærksom på det. 

     

  • Skal jeg sende vores kontonummer for at modtage støtten?

    Nej. Når vi modtager jeres ansøgning, får vi samtidig jeres CVR-nr., som er tilknyttet foreningens NEM-konto.

  • Bliver der foretaget stikprøvekontrol?

    Vi tager løbende stikprøver af de regnskaber, som sendes til Kulturpuljen. Husk derfor altid at gemme kvitteringer for de udgifter, der har været i forbindelse med dit arrangement. 

  • Hvad skal jeg huske efter arrangementet?

    • Du skal senest 2 måneder efter arrangementet sende en tro og love-erklæring på, at pengene er blevet brugt til det formål, der stod i ansøgningen.
      Du modtager erklæringen til at udfylde på e-mail, hvis du har fået tilskud.
    • Har du fået en underskudsgaranti, skal du indsende et regnskab for arrangementet senest to måneder efter.
    • Hvis du har søgt om en underskudsgaranti, som du ikke får brug for, skal du sende en mail til os, hvor du gør opmærksom på det.
  • Skal jeg bruge Vejle Kommunes logo

    Ja. Du skal bruge Vejle Kommunes logo på trykte materialer, hjemmesider mv. Vi sender logoet til dig, når du får besked om støtten.
  • Kan jeg lave tilføjelser/rettelser i den elektroniske ansøgning, efter at den er sendt?

    Ja, frem til ansøgningsfristen kan du lave tilføjelser/rettelser i den elektroniske ansøgning. Du skal følge det link og bruge den adgangskode, som du automatisk har modtaget pr. mail, da ansøgningen blev sendt. Hvis du har mistet koden, kan du kontakte os, og så får du tilsendt en ny kode. Når du har logget på, kan du lave ændringer i ansøgningen. Ønsker du at indsende mere end 1 ansøgning fra samme brugernavn inden for samme ansøgningsrunde, skal du benytte funktionen "Tilføj ansøgning" nederst i ansøgningsskemaet.

Sidst opdateret: