
Rotter
Har du set eller har mistanke om, at der er rotter så har du pligt til at anmelde det. Vi hjælper dig gratis med at bekæmpe dem. Vi giver også råd og vejledning til, hvordan du undgår rotter fremover.
Hvordan bekæmper jeg rotter?
Ofte stillede spørgsmål
Jeg har anmeldt rotter, hvad sker der så?
Tryk på et punkt for at se detaljer.
Anmeldelse
Besøg af rottefænger
Har du anmeldt rotter udendørs, vil du få besøg af rottefængeren inden for 4 arbejdsdage fra vi modtager anmeldelsen.
Har du anmeldt rotter indendørs, vil du få besøg enten samme dag eller senest den efterfølgende dag, fra vi har modtaget anmeldelsen. Det gælder også for weekender og helligdage.
Rottefængeren ringer altid til dig for at aftale besøgstidspunkt. Bemærk at rottefængerne ofte ringer med hemmeligt nummer.
Hvis du ikke har fået besøg indenfor tidsfristen, skal du ringe til Skadedyrsteamet i Teknik og Miljø. Send ikke en ny anmeldelse - det gør ikke behandlingen hurtigere.
Tilføjelse til anmeldelsen
Hvis du har tilføjelser eller rettelser til din anmeldelse, kan du ringe til Skadedyrsteamet i Teknik & Miljø. Send ikke en ny anmeldelse - det gør ikke behandlingen hurtigere.
En rotte i fælden
Hvis du opdager, at der er gået en rotte i en af rottefængernes fælder så har du to muligheder, du kan enten fjerne den selv eller kontakte os for hjælp.
Fjerner selv rotten
Hvis du selv fjerner rotten fra fælden, er det vigtigt, at du giver besked til rottefængeren, om at du har fjernet en rotte, da de skal kende til aktiviteten på ejendommen.
Husk at benytte handsker af hensyn til din egen sikkerhed og spænd fælden på ny, så den står klar til at fange eventuelle yderligere rotter.
Den fjernede rotte ligges i en pose som der bindes knude på. Herefter kan posen komme i beholderen til dagrenovation.
Hvis du ikke selv ønsker at fjerne rotten fra fælden
Ring til os. Vi giver beskeden videre til rottefængeren. Send ikke en ny anmeldelse – det gør ikke behandlingen hurtigere.