Sygedagpengerefusion

Som arbejdsgiver kan du anmode om at få sygedagpengerefusion, hvis din medarbejder er syg i mere end 30 sammenhængende kalenderdage.

Sådan gør du

  • Du skal som arbejdsgiver anmelde din medarbejders sygefravær senest 5 uger efter 1. sygefraværsdag via NemRefusion*
  • Den sygemeldte medarbejder bliver bedt om at udfylde et oplysningskema
  • Jobcenteret vurderer herefter, om der kan udbetales sygedagpengerefusion

 

*Vær opmærksom på, at hvis medarbejderen hverken modtager løn eller sygedagpenge, skal sygefraværet indberettes senest 1 uge efter 1. fraværsdag.  

Sygemeldt som selvstændig

Der gælder særlige regler, hvis du er selvstændig. Læs mere på Sygemeldt som selvstændig.

Kronisk eller langvarig sygdom?

Er din medarbejder kronisk eller langvarigt syg, har din virksomhed mulighed for at søge om en §56-aftale.