
Vork Projektet - tilmelding til informationsmøde
Vi inviterer alle lodsejere indenfor Vork Projektet til informationsmøde 26. august 2025. Her tager vi sammen næste skridt og tegner på kort.
Siden sidste informationsmøde tilbage i februar har projektet skiftet navn fra Vork Naturland til Vork Projektet. Der er også kommet endnu en analyse af hvilke arealer, der bidrager til størst tilførsel af kvælstof og fosfor til å-systemerne (oplandsanalysen). Den vil også blive præsenteret på dette informationsmøde.
Program for informationsmødet den 26. august
16.30: Velkomst v/ Landboforeningerne og Vejle Kommune
16.45: Kort oplæg om virkemidler og økonomi v/ Udtagningskonsulenterne
17.15: Vi tegner sammen på kort
18.45: Afrunding og næste skridt
Hvis du kun vil deltage i oplægget, er du også meget velkommen til det.
Der bliver serveret kaffe/te/saft og kage til mødet
Arrangører: Vejle-Fredericia Landboforening, Trefor og Vejle Kommune
Tilmelding: Tilmeld dig/jer via formularen nederst på siden her.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Maria Katja Jensen på tlf 50956782 eller mail: mkj@velas.dk
Hvad er formålet med mødet?
Som lodsejer er du en vigtig aktør, der kan bidrage med viden til vores fælles arbejde og udvikling af området omkring Vork og omegn. På tegnedelen vil du få mulighed til at bidrage med din viden om din ejendom og dine ønsker eller lyst til at indgå i mindre eller større delprojekter i forhold til Vork Projektet og / eller Grøn Trepart.
Alle dine input vil være vigtige bidrag til kommunens planlægning af kommende indsatser med en arealomlægning, som sikrer en moderne og bæredygtig fødevareproduktion samtidigt med, at vi når målene for et bedre vandmiljø, forebyggelse af klimaforandringer, drikkevandsbeskyttelse og mere biodiversitet.
Du er velkommen til at invitere flere med - skriv blot antal deltagere i tilmeldingen her